En selvkærlig morgenpraksis

namaste.JPG

Vi er næsten halvvejs i Living Yolates Teacher Training allerede, og i dag har vi haft den svedigste træning. På alle måder. Så skønt.

Morgentræningerne er mine yndlings. Der er simpelthen ingen bedre følelse end at vække kroppen med åndedrætsøvelser, blide yogastræk, styrtende pilates og frigørende dans. Jeg er simpelthen så taknemmelig for at få den praksis helt ind i hjertet med en måned her. Og glæder mig til at fortsætte det hjemme hos SALIG tirsdag og torsdag morgen.

Jeg vil elske at have dig med, men hvis tiden ikke er til det om morgenen, og du alligevel gerne vil vække din krop og dine sanser blidt og omsorgsfuldt, så kan du også nøjes med en lille pranayama. Min yndlings disse dage er nostril breathing.

Sådan gør du: Sæt dig godt tilrette i en skrædderstilling med en lang ryg. Placer din højre pege- og langefinger på punktet mellem dine øjenbryn, din tommelfinger på højre næsebor og ringe- og lillefinger på venstre næsebor. Tag en dyb indånding, luk begge næsebor og tæl til 6, åben for højre næsebor og ånd ud, mens du tæller til 4, træk vejret ind ad sammen næsebor, mens du tæller til 6 og luk begge næsebor, tæl til 6, og forsat til modsatte side. Gentag i 5-10 minutter for at balancere din feminine og maskuline energi, skabe harmoni mellem højre og venstre side af kroppen og virkelig åbne op for at modtage dagen og livet.

God fornøjelse - og husk, du også kan komme og lave øvelsen med mig. Både tirsdag og torsdag morgen og onsdag aften på mit skønne danseforløb. Om aftenen vil jeg dog gøre udåndingen længere end indåndingen for at give slip på spændinger fra dagen og berolige nervesystemet. Vi begynder i april. 

BevægelseDitte Clemen